donderdag 21 november 2013

Trending Thursday: Bitstrips


Bij Trending Thursday schrijf ik in een blogpost over wat me deze week erg is opgevallen op the interwebz. Deze week wil ik het hebben over het fenomeen 'Bitstrip'. Plots zag ik op facebook allerlei stripjes verschijnen met daarin je fb-friends als personages. 


Je kunt ook via je smartphone de app downloaden (te vinden hier) en kleine verhaaltjes maken samen met je vrienden. Je kan je eigen personage zoveel aanpassen als je wilt. Dit gaat van verschillende kleur van ogen tot haarsnit tot kledij. Het doet me een beetje denken aan The Sims waar je zo creatief kunt zijn als je zelf wilt. 

In Amerika zijn er een aantal scholen die de Bitstrips gebruiken om zaken beter te kunnen uitleggen aan kinderen door middel van een verhaaltje die ze zelf kunnen opstellen en ook visueel kunnen tonen. Verder zou het ook kinderen die minder goed kunnen communiceren met anderen hierdoor een nieuw platform gevonden hebben om zaken duidelijk te kunnen maken maar verder kunnen ze nog een creatief aan de slag ook. 

Toch merk ik ook veel tegenkanting tegen deze online strips op sociale media zoals Facebook en Twitter. Vele mensen vinden het een 'belachelijk' gegeven en de haat-pagina's zijn net zo talrijk aanwezig op mijn persoonlijke fb-feed als de bitstrips zelf.


Q: Doe jij mee aan de Bitstrips-trend? Wat vind jij ervan?


Bron afbeeldingen: google images & bitstrips.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten