donderdag 14 november 2013

Trending Thursday: Sparrowface

Ik vond het wel eens leuk om een blogpost te maken over dingen die me opvallen, fenomenen als het ware. Deze week dacht ik aan de nieuwe reeks foto's die je overal op internet ziet verschijnen van mensen die een "sparrowface" aannemen.

Het is al ongeveer een jaar (denk ik?) geleden toen er voor het eerst de duckface-foto kwam. Iedereen weet vast wel waarover ik het heb maar voor diegenen die het voorbije jaar onder een steen hebben gelegen geeft ik nog een woordje uitleg ;).

De duckface is een selfie (= foto van jezelf) waarbij je de lijkt op een eend door je lippen extreem te tuiten. Deze bekende pose werd vooral door meisjes overgenomen en in een mum van tijd nam het erg in populariteit toe (zowel in positieve als negatieve zin). Veel celebs hadden zelf ook hun persoonlijke duckface-foto. Hieronder enkele voorbeelden:


 
Jessica Simpson
 
Kim Kardashian
 
 
Nu het hele duckfacegebeuren (eindelijk?) wat is overgewaaid, komt het volgende alweer aangestormd nl. sparrowface.
 
Dit is een variant van de duckface waarbij naast de getuite lippen je mond een beetje openhoud en je ogen wijd openzet.
 
Kylie Jenner
 
Ashley Tisdale
 
 
Wat vind jij van deze trend? Doe je er gretig aan mee of laat het je koud? Zijn deze posts leuk om te lezen?
 
 
bron afbeeldingen: google images
 
 
 

 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten